Acompanyament a les pèrdues, la mort i el dol en el context socioeducatiu

Formació en Acompanyament als processos de dol en el context socioeducatiu


El dol és un procés natural d’adaptació a una nova realitat després de la pèrdua d’un ésser estimat o d’un objecte significatiu. En els contextos educatius és fonamental tenir en compte els processos de dol que viuen els infants i adolescents per a poder acompanyar-los adequadament i facilitar-ne l’expressió.


Famílies, centres i comunitats educatives tenen la responsabilitat de satisfer les necessitats dels joves, promovent una educació integral que inclogui pautes de reflexió i recursos per acompanyar aquests processos, reconeixent les pèrdues quotidianes com una oportunitat per a un creixement saludable.

Contingut:

  • Les emocions. La gestió de les emocions. Els estils comunicatius.
  • Els processos de dol. El vincle i la pèrdua. Fases, Etapes i tasques del dol: Emocions implicades. La gestió dels propis dols. Acompanyar en el dol.
  • Bases teòriques de la psicopedagogia del dol. Etapes evolutives de l’Infant. Formes de comunicació adequades a cada etapa. Propostes didàctiques.