Materials de treball amb grups (2).

Materials de treball amb grups (2).

Amb l’article “Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió)” donem continuació a la sèrie “Materials de treball amb grups” on compartim recursos, experiències i reflexions que puguin ampliar i enriquir els materials i la literatura sobre supervisió i treball en grup dins del nostre entorn. De la ma d’en Joan Rué hem pogut presentar a la Revista Catalana de Pedagogia un article on reflexionem sobre el valor de la creativitat en contextos d’acompanyament a professionals de l’educació.

Resum de l’article:

Els professionals de l’educació vivim la nostra tasca des d’un compromís profund que ens aporta satisfaccions i també malestars que cal atendre. Disposem de contextos de formació i de supervisió professional on es promou la reflexió i la consciència d’un mateix, de l’equip i l’aprenentatge compartit. Són espais que faciliten el fet de revisar com ens desenvolupem a escala personal i professional per posar-nos a disposició i acompanyar de forma honesta i saludable la formació de les persones amb les quals es treballa.

La ciència no és l’únic camí que condueix al progrés del coneixement.

Els recursos creatius que es despleguen en les formacions i supervisions professionals són dispositius que ajuden a aquest objectiu i medien, a través d’elements simbòlics i metafòrics, entre el formador/supervisor i aquell qui s’està formant o participa a les supervisions i, també, entre aquell que aprèn i l’objecte d’aprenentatge. Són recursos que ens situen i permeten desenvolupar la capacitat de generar alguna cosa innovadora per a la persona i els equips.

Us compartim el text publicat a l’Hemeroteca Científica Catalana a través del Portal de Publicacions de l’Institut d’Estudis Catalans, el podreu llegir clicant en la referència: Gimeno, X., Martínez, R., Careta, A. i Ballesteros, N. (2019) Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l’educació: l’experiència de l’Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió) a Revista Catalana de Pedagogia, 16 (2019), p. 219-237.

Gràcies pel vostre interès, bona lectura!

Comments

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *