Article: Cuidar la relació en temps de pandèmia
Com superar les dificultats relacionals generades per les mesures de prevenció vírica? Quines escletxes deixen passar la llum en aquest temps de confinament? Aquest article presenta una experiència de relació entre la família i l’escola des del mosaic que disposen les plataformes per videoconferència, un inèdit viable, com explicava el mestre Paulo Freire a Pedagogia de l’Esperança, en la mesura que es tracta d’una experiència desconeguda (per a la majoria, ara fa poc més d’un any) i que es pot dur a terme (des de casa, si tens connexió).
L’Arnau Careta, la Dolors Feixas i la Montserrat Montoriol justifiquen des del compromís pedagògic i de cura els “Diàlegs en família” i exposen sintèticament l’experiència de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera), un grup de famílies acompanyat per les mestres dels seus infants.
Algunes de les qüestions que s’hi han abordat han estat: “Què voldria que el meu fill o la meva filla trobés en mi?”, “què voldria que el meu fill o filla trobés en la nostra família?”, “del que més gaudeixo del meu fill o de la meva filla és…”, “què voldria que el meu fill o la meva filla trobés a l’escola?”.
Podeu llegir l’article en dues versions, català o castellà, que trobareu a continuació:
CATALÀ: Careta, A.; Feixas, D.; Montoriol, M (2021) Cuidar la relació en temps de pandèmia a Guix Elements d’Acció Educativa 476, 73-74
CASTELLÀ: Careta, A.; Feixas, D.; Montoriol, M (2021) Cuidar la relación en tiempos de pandèmia a Aula de Innovación Educativa 303, 73-74
Desitgem que la seva lectura us resulti inspiradora.