Article: “Grup multifamiliar de famílies amb fills adolescents: un abordatge des de l’ámbit socioeducatiu.”
En aquests dies de confinament moltes famílies han pogut experimentar la convivència domèstica amb una intensitat extraordinària. En alguns casos s’haurà incrementat el nombre de conflictes i, sense ser excloents, en altres famílies s’haurà despertat l’anhel de passar més temps junts. Amb o sense confinament, a través del cicle vital de les famílies, pares i fills es troben inevitablement en circumstàncies noves que els generen desconcert.
L’article que us presentem avui exposa el context, el marc i el desenvolupament del programa Aprenem plegats implementat al municipi de Sant Just Desvern amb el suport de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El Programa Aprenem Plegats® ofereix un enriquidor espai conjunt entre pares i fills que afavoreix les relacions i la comunicació familiars, la revisió d’hàbits i dinàmiques, i la posada en valor de la identitat familiar, a través del joc i activitats compartides amb els nostres fills i filles i amb altres famílies.
Aquests grups d’acompanyament a famílies són dispositius que ofereixen orientació sociopsicoeducativa en el context familiar per tal de facilitar la convivència i l’empoderament en les relacions i els rols desenvolupats en el si del grup familiar. El fet de disposar de moments de vivència conjunta facilita la comunicació entre pares, mares i fills/es, ja que permet crear espais amb les distàncies adequades per comprendre i transformar alguns comportaments i dinàmiques establertes a través de la proposta d’activitats conjuntes entre adults-infants, adults-adults i infants-infants.
Trobareu en aquest article una amplia ressenya, il·lustrada amb situacions concretes, dels fonaments teòrics i la posada en pràctica d’un programa socioeducatiu innovador. Gimeno, X., Careta, A. (2014). Grupo multifamiliar de familias con hijos adolescentes: un abordaje desde el ámbito socioeducativo. Teoría y práctica grupoanalítica, 4(2):259-76.
Esperem que us resulti útil, gràcies.