El temps quotidià en un centre d’Educació Infantil està organitzat per criteris personals, grupals, institucionals i socials. La trama que es teixeis entre aquests quatre tipus de criteris conté i sosté a les persones i les seves relacions. Els hàbits, els rituals i les cerimònies que s’estructuren tenen sovint un component conscient que cal potenciar.
Un cop acabat el taller ens agradaria que les persones que han participat:
…donessin valor als espais de benvinguda i de comiat.
…siguin capaços d’organitzar cerimònies per donar forma als diferents moments que viuen les persones.
…posin comprensió profunda i sentit personal als hàbits, rituals i les cerimònies a les que es participa.
- Les dramatúrgies.
- Els objectes.
- Els tempus.
- Les músiques.
- Les atmosferes.
- Les paraules i els silencis.
- Les cultures.
Serà un laboratori vivencial en el que ens permetrem revisar els rituals que fem habitualment i crear-ne de nous.
- Roba còmoda
- Entre 4 i 5 fotos de persones significatives a la teva vida
- Un objecte de la teva primera infantesa ( entre 0 i 6 anys)
Facilitat per
David Aparició Miró, ha treballat durant 30 anys a les escoles Bressol de l’institut municipal de Barcelona i durant 7 anys,als Espais Familiars. Ha acompanyat a mestres des del programa municipal d’Escoles Sostenibles en els que van començar a introduir els rituals com una forma de convocatòria. Formació en constel·lacions Familiars i estudis artístics.