Acompanyar les pèrdues, la mort i el dol en el context educatiu

soap-bubbles-870342_1920

“Només una pedagogia que ens posa a davant de nosaltres mateixos, és autèntica pedagogia. Així, si educar és ajudar a créixer, es pot veure en la mort la clau d’aquest creixement personal.” Joan-Carles Mèlich i Concepció Poch.

El dol és un procés natural d’adaptació a una nova realitat després de la pèrdua d’un ésser estimat o per absència d’un objecte amb el que existia un vincle significatiu. En els contextos socioeducatius cal tenir en compte els processos de dol que viu l’infant o l’adolescent per tal d’acompanyar-los i facilitar-ne la seva expressió.

L’objectiu del taller és facilitar un espai de reflexió vivencial i creatiu on compartirem recursos i propostes per facilitar l’acompanyament al dol d’infants i adolescents. Ens aproximarem a la pedagogia de la vida, de la mort i del dol per tal d’ampliar la mirada a l’hora d’elaborar recursos pedagògics i didàctics que incloguin el dol; per atendre’l i acollir-lo.

Taller a càrrec de Glòria Iniesta i Neus Ballesteros.

Aquest cicle es realitzarà en format virtual.

Data pendent de programació.