Supervisió de professionals

Espais grupals de Supervisió professional

L’objectiu de la supervisió en grup als professionals és el d’ajudar-los a superar les dificultats derivades de l’atenció directa. També és treballar des de les especificitats sanitària, educativa i social, i les particularitats del posicionament dels professionals i les característiques del material que porten les persones que configuren els grups derivats de les seves intervencions.

Persones destinatàries

Fins a 20 professionals -que participen amb caràcter individual- de centres públics i privats de la xarxa educativa, de la xarxa de benestar social i de la xarxa sanitària que treballen actualment amb adults i/o infants i adults en entorns grupals.

Si vols formar part d’aquest grup reserva ara la teva plaça.

L’aportació total al grup de supervisió és de 240€, en tres pagaments: inscripció (48€ per reservar la plaça), segon pagament (120€ a la primera sessió) i tercer pagament (72€ a la sessió del febrer), es realitzaran un cop s’inicien les sessions.

Calendari 2018/2019

Dimecres, 19:15 a 20:45

24 d’octubre 30 de gener 3 d’abril
28 de novembre 27 de febrer 29 de maig
5 de desembre 27 de març 19 de juny

Equip supervisor: Xavier Gimeno i Sílvia Blanch

Tenim evidències de la cronificació de la crisi social pel que fa als valors i principis, amb caràcter general; i com a tècniques i procediments d’intervenció pel que fa als professionals. Això genera una sobrecàrrega assistencial que perjudica els processos de millora de les condicions de vida dels ciutadans i del treball de les persones professionals. Aquestes condicions de treball porten associats uns riscos de salut que cal prevenir des de cada lloc concret de treball.

La proposta centrada en la supervisió es justifica a partir de les evidències anteriors i de les necessitats detectades durant els anys de formació i assessorament que venim desenvolupant, a través de converses amb els professionals que han participat en aquesta formació i les converses amb els seus caps. Aquesta detecció de necessitats s’ha fet també a través de l’anàlisi dels catàlegs de serveis a les persones, que reclama nivells de millora contínua en els àmbits del Benestar Social, la Salut i l’Educació.

Objectius

  • Millorar la pràctica professional individual
  • Millorar l’efectivitat dels equips de professionals en els que es treballa
  • Prevenir els riscos psicosocials associats a la pràctica professional en aquests àmbits
  • Integrar pràctiques de supervisió professional

Continguts

  • Dinàmiques i fenòmens grupals
  • Diferents perspectives en l’abordatge dels grups
  • Desenvolupament de tallers i grups d’usuaris i la seva avaluació
  • La família com a grup humà
  • Les institucions com a grups humans

Metodologia

Aquest espai vol crear coneixement, a l’hora que també ofereix eines pràctiques als participants per a la reflexió, la conducció i la gestió de les dinàmiques de grup. Té un abordatge participatiu, interactiu, experiencial i dinàmic.

S’analitzen situacions pràctiques presentades per les persones participants. La metodologia combina l’exposició dels formadors/supervisors sobre les temàtiques que apareguin amb la reflexió en grup i subgrups.

Persones destinatàries 

Equips de treball que desenvolupen la seva tasca professional en la mateixa organització.
El número de persones, en aquest cas, anirà en funció de la configuració de l’equip. Es considera important pactar a l’inici de la supervisió els criteris d’inclusió dels i les professionals participants.

Calendari

En funció de la disponibilitat de l’equip. Contacta amb nosaltres si necessites més informació.

Espai

A centres i institucions interessades. Per les reunions caldrà disposar d’una sala amb cadires (sense taules). S’evitaran elements disruptius durant l’horari de la sessió (ex. telèfon que s’hagi d’atendre, espai de pas de persones que no participin de la supervisió, etc)

Alguns comentaris dels participants d'edicions anteriors

Valoro la mirada de l’altre per confrontar-me, enriquir-me i sentir-me “mirada”. SIGUES TU MATEIX perquè el “jo” es posa en joc amb el “nosaltres”.

Permet un espai de calma i tranquilitat que em va molt bé, ja que el ritme a la institució és frenètic. Aprofita l’espai i dona’t permís per expressar-te i dir la teva: dificultats, emocions, encerts…

Observa, escucha, siente y exprésate. Deja a un lado tus miedos y el temor del qué dirán. Ábrete y crece.


Sóis geniales y es muy importante tener este espacio para el equipo. Enhorabuena.

Ha estat un espai molt enriquidor per a mi.


Atrevir-me a confrontar les coses que no m’estan bé.

Millora la valoració dels meus companys de feina i em permet posar-me a la seva pell.

Haver pogut reflexionar sobre temes de la institució, equip i nens, que fora em costa trobar el moment.