MILLORAR LES RELACIONS FAMÍLIES-ESCOLA

Carregant Esdeveniments

La relació famílies/escola en un context de canvis educatius

La tasca d’acció tutorial amb els pares dels alumnes és una part de les relacions que l’escola ha de mantenir amb les famílies. A les competències per fer entrevistes i tenir reunions amb pares se n’hi sumen d’altres, que són responsabilitat de tots els docents, especialment de l’equip directiu per poder dur a terme canvis i innovacions metodològiques. Es tracta d’incorporar el potencial que són les famílies al centre, en la mesura que poden ser-ne facilitadors.

Estudis recents evidencien l’enorme importància de la relació pares i mestres per a l’assoliment de més èxit escolar i per a una major equitat, però alhora també recullen els sentiments els docents vers aquesta relació que sovint qualifiquen de la part més estressant o més desagradable de la seva responsabilitat professional.

Destinataris: mestres d’educació infantil i d’educació primària, professors d’educació secundària i també d’altres professionals amb títol de graduat que treballin en un centre educatiu i que tinguin responsabilitats de coordinació o direcció (com són els caps d’estudis, coordinadors de cicles, els directors, o els responsables de projectes).

Objectius: aquest curs proporcionarà eines per rellegir l’entorn més immeditat a l’escola de cada mestre des del punt de vista de comptar amb l’enorme potencial de coneixement i de possibilitats que són les famílies. A més donarà elements per reflexionar i incorporar a la gestió de la comunicació entre escola i famílies. I apuntarà a possibles projectes escola-famílies perquè cada assistent acabi amb un disseny ajustat a la seva realitat.

Continguts: Les actituds dels professionals docents que faciliten la comunicació. L’estil comunicatiu assertiu i la generació de contextos de confiança. Concepte de capital social ajustat al col·lectiu de pares i mares d’un centre educatiu. Plans estratègics de comunicació i participació que encaixen i faciliten la implantació de millores  pedagògiques.

Metodologia: combinarà les exposicions i el visionat de filmets amb la reflexió grupal, i individual.

Durada i calendari: aquest curs s’ofereix en format de 15 hores. Els matins de 9 a 14h dels dies 3,4 i 5 de juliol de 2018.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0Email this to someone
juliol 03 2018

Detalls

Inici: 3 jul., 2018 @ 09:00
Final: 5 jul., 2018 @ 14:00
Aportació: 150€
Esdeveniment Categories: ,
Esdeveniment Tags:, ,

Lloc

Espai BES

c/ Sardenya, 229, 2n 4a,
Barcelona, 08013

+ Mapa de Google

Organitzador

Anna Ramis