BES-art: duet seductor amb Robindro Nikolic & Efrem Garcia Salinas

Carregant Esdeveniments

El clarinetista Robindro Nikolic va néixer a Belgrad el 1982 en el si d’una família serbo-índia, un context multi ètnic que també va marcar la seva formació com a músic. Després de graduar-se a Sèrbia va seguir els seus estudis de música clàssica a la Universitat Mozarteum de Salzburg, on va viure i treballar durant vuit anys per després entrar a formar part de la Verbier UBS Orchestra i la Festival Chamber Orchestra. El 2010 es va instal·lar a Barcelona on, sense deixar de tocar regularment en conjunts simfònics i de cambra, va seguir ampliant la seva exploració en altres estils musicals. Un treball que es va traduir en l’impuls de projectes com la Barcelona Gipsy Klezmer Orchestra (BGKO), Eastern Chamber i Architerraneo. Actualment lidera Estación del Este i Ars Vulgaris però continua tocant i col·laborant, entre d’altres, amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) , l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (OJC) i l’Orquestra de Roma.

El pianista i compositor barceloní Efrem Garcia Salinas ha actuat en escenaris europeus des de l’illa de La Palma fins a Sant Petersburg i a Tunísia, Gabon i Mèxic, abraçant des del recital solista al teatre musical (dirigits per Xavier Albertí: Pinsans i caderneres, 2008; Vida privada, 2010). La seva experiència inclou la música de cambra i amb orquestra, l’acompanyament vocal i coral, l’enregistrament discogràfic, el cinema, la direcció musical i teatral, la dramatúrgia i la docència. Ha estrenat obres de nombrosos compositors catalans i ha composat per al piano, diversos cicles de cançons i música de cambra i coral. Es consagra cada vegada amb més intensitat a la creació personal, i en aquest sentit destaquen les estrenes, d’una banda, de la seva Suite del funàmbul per a cor mixt, baríton-baix i piano, op. 9, al Nadal de 2016; de l’altra, la de l’espectacle de creació i direcció pròpies Seda i Setí (Un dia en la vida d’Erik Satie), juntament amb l’actriu Berta Vidal, pel gener de 2017, així com de diverses Cançons per a veu i piano, tot plegat a Barcelona i amb exitosa acollida per part del públic.

Robindro Nikolic & Efrem Garcia tornen amb una nova i seductora proposta: Robindro Nikolic (clarinet) · Efrem Garcia Salinas (piano)

PROGRAMA

Camille Saint-Säens (1835-1921), Sonata per a clarinet i piano en Mib, op. 167

Allegretto · Allegro animato · Lento · Molto allegro – Allegretto

Compositor francès del segle XIX però mort ben entrat en el XX i amb una producció força extensa-, fou fidel fins al final al seu esperit romàntic com fa palesa aquesta Sonata d’escolta agradable i refrescant malgrat el fúnebre moment lent.

Fryderyk Chopin (1810-1849), Nocturn en Si M, op. 62 nº 1 (piano sol)

“Els lents i melancòlics Nocturns, op. 62 (publicats a París el 1846, període confosa de la ruptura amb George Sand), exhalen misteriosos perfums de poesia i demanen una execució fina, delicada, d’una sensibilitat exquisida. Aquestes melodies febroses, aquesta harmonia inquieta, reclamen un toc “simpàtic”, una ànima a la punta dels dits.” (Gazette musicale, 17 de gener de 1847)

 Nino Rota (1911-1979), Sonata en re

Allegretto scorrevole · Andante (quasi adagio) · Allegro scorrevole

El compositor milanès és conegut per la música pels films de Fellini (La strada, La dolce vita, Otto e mezzo, Amarcord) i molts d’altres i sobretot per la d’El padrí (F. F. Coppola), que fou candidata a l’Òscar el 1972; tanmateix, la seva formació clàssica li permet abordar-ne les formes amb gran èxit, com ho demostra aquesta rodona i deliciosa Sonata.

Fryderyk Chopin, Nocturn en Mi M, op. 62 nº 2 (piano sol)

 

Carlo Della Giacoma (1858-1929), Cavalleria Rusticana, fantasia per a clarinet i piano, op.83

Maestoso · Largo · Allegretto · Andante · Andante sostenuto · Andante con moto · Allegretto · Grandioso · Mosso assai

Aquest compositor, musicòleg, pedagog i director d’orquestra veronès es relacionà al llarg de la seva vida amb personatges il·lustres dels quals destaquem un dels màxims exponents de l’Òpera verista italiana, Pietro Mascagni (18631945), l’òpera més coneguda, popular i de major qualitat del qual és sense cap mena de dubte Cavalleria Rusticana, a partir de la qual Della Giacoma fa “fantasiejar” el clarinet exigint-li un desplegament de recursos tècnics i expressius elevat sota el suport no gens menyspreable del piano, tot recorrent els temes més coneguts de l’òpera sense passar per alt el cèlebre Intermezzo orquestral que constitueix la referència màxima de l’obra, subjecte a múltiples arranjaments que inclouen un Ave Maria (Transcripció de Concert per a Veu Solista i Gran Orgue) a cura de Maurizio Machella!

Cost: Taquilla inversa
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0Email this to someone

Detalls

Dia: 26 nov., 2017
Hora: 12:00 - 13:30
Esdeveniment Categories: , ,
Esdeveniment Tags:,

Lloc

Espai BES

c/ Sardenya, 229, 2n 4a,
Barcelona, 08013

+ Mapa de Google

Programa

  • Camille Saint-Säens (1835-1921), Sonata per a clarinet i piano en Mib, op. 167
  • Nino Rota (1911-1979), Sonata en re
  • Isaac Albéniz (1860-1909), Tango (Suite España, op. 165 nº2) (piano sol)
  • Efrem Garcia Salinas (1970), Cancó i dansa per a piano, op. 14 (piano sol)
  • Carlo Della Giacoma (1858-1929), Cavalleria Rusticana, fantasia per a clarinet i piano, op. 83
  •